PENGARUH PRICE DISCOUNT DAN BONUS PACK TERHADAP IMPULSE BUYING PADA PELANGGAN ALFAMART KOTA TENGAH KECAMATAN KEPENUHAN

Authors

  • Siska Hastari Utami Universitas Pasir Pengaraian
  • Yulfita Aini Universitas Pasir Pengaraian

Keywords:

price discount, bonus pack, impulse buying

Abstract

This study aims to determine: the effect of price discounts and bonus packs on impulse buying on Alfamart customers in Central City, both partially and simultaneously. The study population was buyers at Alfamart. The sampling technique uses accidental sampling technique with 100 respondents. The independent variable in this study is the price discount (X1), bonus pack (X2) and the dependent variable impulse buying (Y). Methods of data collection using field research and library research. Field research consisted of observations, questionnaires and interviews. Data analysis using multiple linear regression analysis using the SPSS program. The results of multiple linear regression analysis obtained by the regression equation Y = 1.081 + 0.628 + 0.598. Partially, t-arithmetic t-price discount 9,358 and bonus pack 8,306. Simultaneously, an F-count of 4219,289 was obtained. The results showed that 98.9% impulse buying was influenced by price discounts and bonus packs, while the remaining 1.1% was influenced by other variables not examined in this study. The conclusion of this study is based on the results of partial testing and simultaneous price discounts and bonus packs have a significant effect on impulse buying.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Assauri, Sofjan. (2012). Dasar-dasar Manajemen Keuangan .Buku 1. Jakarta: Prenada Media group.
Belch (2009). Strategi Pemasaran. Jakarta:Salemba Empat.
Cummins (2011). Manajemen pemasaran. Jakarta: Bumi Aksara.
Damayanti (2010). Pemasaran. Edisi Pertama, Salemba Empat: Jakarta.
Engel et al. (2013). Pemasaran. Edisi Pertama, Yogyakarta, BPFE.
Fitri (2016). Manajemen Penjualan. Edisi 3, Yogyakarta, BPFE.
Gasiorowska (2011). Ilmu Menjual Pendekatan teoritis dan Kecakapan Menjual. Yogyakarta:Graha Ilmu.
Ghozali,Imam. (2010). Statistik. Semarang:Universitas Diponegoro.
. (2011). Statistik. Semarang:Universitas Diponegoro.
Harper (2012). Menilai Peran Pemasaran dalam Perencanaan Strategis. Jkarta: Erlangga.
Japarianto (2011). Manajemen Pemasaran. Jakarta:Salemba Empat.
Kotler, Philip. (2012). Evaluasi Kinerja Sumber Daya Manusia. Bandung :Rafika Aditama.
Kotler, Philip dan Keller. (2012). Manajemen Pemasaran. Edisi tiga belas Bahasa. Indonesia.Jilid 1 dan 2.Jakarta : Erlangga.
Kurniawan. (2011). Metode Penelitian Manajemen: Pedoman Penelitian untuk. Skripsi dan Tesis. Jakarta :Gramedia.
Minor (2011). Perilaku Konsumen dan Komunikasi Pemasaran. Edisi pertama. Cetakan keempat. Penerbit BPFE, Yogyakarta.
Mishra (2011). Manajemen pemasaran. Jakarta: Bumi Aksara.
Murray dan Dholakia (2010). Manajemen Pemasaran. Bandung :Rafika Aditama.
Notoatmodjo, Soekidjo (2010). Metodologi Penelitian. Jakarta :Bumi Aksara.
Prihastama (2016). Pengaruh Price Discount Dan Bonus Pack Terhadap Impulse Buying Pada Pelanggan Mini Market (Studi pada pelanggan mini market Indomaret Jl. Demangan baru, Depok Sleman Yogyakarta). Jurnal Manajemen dan Bisnis. Vol. 5: 245-253. Robinson dan Schultz (2012). Manajemen Pemasaran Perspektif Asia. Bandung :Alfabeta.
Saladin, Djaslim (2013). Intisari Manajemen Pemasaran. Cetakan kedua. Jakarta:Gramedia Pustaka Utama.
Shimp (2014). Manajemen Pemasaran Modern. Penerbit Liberty.
Sutisna (2012). Perilaku Konsumen dan Komunikasi Pemasaran, Edisis kedua. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Siregar, Salma. (2011). Metode Penelitian Kuantitatif. Jakarta: Penerbit Kencana.
Sudjana. (2009). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Bandung : PT. Remaja Rosdakarya.
Sugiyono (2011). Statiska Untuk Penelitian. Bandung:Alfabeta.
Sumarwan (2011). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Aldabeta.
Supma, Evita (2018). Pengaruh Price Discount Dan Bonus Pack Terhadap Keputusan Impulse Buying (Studi pada konsumen distro Bibox Store di Kota Berastagi). Jurnal Universitas Sumatra Utara. Vol.2; 1-12. Swasta, Basu dan Irawan (2013). Manajemen Pemasaran Modern. Liberty, Yogyakarta.
Syazkia, Nur Sindy (2018). Pengaruh Bonus Pack Dan Price Discount Terhadap Impulse Buying pada Konsumen PT. Lion Super Indo Gerai Antapani. E-proceeding Of Management, Vol.5; 2561-2658. Tjiptono, Fandy. (2012). Pemasaran Strategik. Yogyakarta,. ANDI.
. (2013). Pemasaran Strategik. Yogyakarta,. ANDI.
Utami (2010). Manajemen Pemasaran Di Indonesia. Jakarta:Salemba Empat.
Wasis. (2010). Metodelogi Penelitian Bisnis. Jakarta :Rinek Cipta.

Downloads

Published

2020-04-04

How to Cite

Siska Hastari Utami, & Yulfita Aini. (2020). PENGARUH PRICE DISCOUNT DAN BONUS PACK TERHADAP IMPULSE BUYING PADA PELANGGAN ALFAMART KOTA TENGAH KECAMATAN KEPENUHAN. Hirarki : Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis, 2(1), 119–127. Retrieved from https://journal.upp.ac.id/index.php/Hirarki/article/view/672

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.